Gouda ost, länge leve mitt hjärta !

Idag fick jag till synnerhet den största äran att skriva ett gästinlägg i denna ostmacka blogg ! Mina kära vänners alias är således vittbröd och bruntbröd och här kommer jag intågande med en fackla i min hand och ska gästskriva något relevant om min favorit i alla lägen, *trumvirvel tack'* GOUDA OST !


Jag anser att eftersom jag nästintill dyrkar goudaost passar det ofantligt bra att skriva några rader i ostmackabloggen eftersom den har just precis ost i sitt namn !



Det började för cirka 2 år sedan då jag följde med min moder till en matbutik av det större slaget och skulle få välja vilken ost vi skulle köpa till hemmet, jag granskade noggrant ostdisken och föll direkt för gouda osten ! Jag hade så många känslor inom mig, mest spänningen inför att få komma hem och hyvla mig en ostskiva. Prompt när jag kom hem åt jag direkt flera skivor, ingen macka här inte ! Jag blev förälskad i denna mjölkprodukt, jag var inte i behov av det motsatta könet eller något utan för mig räckte det att veta att gouda osten fanns vid min sida, alltid redo att ge mig glädje.

Nu 2 år senare, får jag en gouda ost i födelsedagspresent av min familj för då vet jag att den dagen är helt ämnad för mig !

Osthälsningar/ GoudaBritta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0