Avhuggen arm på köksmattan

Eftersom det är ostens nationaldag idag måste jag också börja mitt inlägg med ett hipp hipp hurra för all härlig och smaskig ost i värled!

En liten smula viskade i mitt öra att jag skulle skriva lite om hår. Varför hår som inte sitter fast på kroppen är äckligt? Och varför tjejer ska raka av sig typ allt hår förutom det som sitter på huvudet? Jag kan börja med den första frågan först. Det som slår mig är att hårstån som inte sitter fast på huvudet oftast brukar vara invirade i något småäckligt damm eller kanske till och med en kaksmula. Det för liksom med sig skit och skit tycker vi inte om. Det vittbröd tycker är äckligt är att det är någon annans "kroppsdel" och jag måste verkligen hålla med där. Att se någon annas "kroppsdel" ligga på marken känns inte trevligt alls. Tänk er en avhuggen arm som ligger på köksmattan i flera dagar. Inte kul!

Vad det gäller tjejer och rakning så känns det som att det alltid har vart så. Man kan inte tänka sig en värld med tjejer som går runt med hår på bena och främst under armarna. Hallå, alla skulle ju lyfta på ögonbrynen. Jag antar att vi tjejer har extra mycket hår på huvudet för att kompesera upp den renrakade och hårlösa kroppen.
 
/bruntbröd


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0