Tråkigt, eller vad var det?

Jag sitter här i min ensamhet och har det rätt så tråkigt, tro det eller ej! Jag vet att ni nu tänker: Va? Har Vittbröd tråkigt, kan hon ens ha det!? Och så är fallet må ni tro. Även den bäste kan ha tråkigt. Och eftersom jag nu har det så tänkte jag förklara det negativa och det posetiva med att ha tråkigt.

       

Negativt:

• Man börjar stoppa i sig saker man inte borde. Bara för att få någonting att göra, någonting att tugga på. Som man sedan när man svalt det känner att man inte vill ha ner i magen.

• Man börjar spela riktigt onödiga och korkade spel på datorn. Som man kanske lovat sig själv att aldrig spela.

• Man börjar prata med dig själv. Detta kanske inte händer på en gång, men vid speciella tillfällen då man är ensam och kanske tittar på något tråkigt program (som blir roligt eftersom man har så tråkigt) börjar skratta eller komentera för sig själv.

• Man börjar bli som en soffpotatis. Sitter bara i soffan och sappar mellan gamla serier och olika tv-tävlingar på konstiga kanaler. Man vet att man har riktigt tråkigt när man frivilligt tittar på frågesport-ringinochvinn-idiotlätt-program.

Posetivt:

• Man börjar uppskatta den tiden då man INTE har tråkigt. "Har man inte tråkigt kan man inte veta när man har roligt."


• Man börjar kanske tänka på livets stora frågor, får igång hjärnan. Och det kan ju vara bra till så stor del att man inte blir helt knäpp och måste läggas in på sykhem och det istället blir negativt.


• Man börjar göra läxor, och tycker det är kul. Det är ju väldigt posetivt om det skulle hända. Men kan nog vara så att många måste har riktigt tråkigt innan detta händer.

• Man skriver ett inlägg på sin blogg. Och det är bra, man kan aldrig göra för många inlägg!


Nu har jag dödat lite av min tråkiga tid och nu ska jag hitta på något riktigt roligt! Och jag måste ju medge att det är tur att jag inte har tråkigt särskilt ofta. Skulle bli ganska jobbigt i längden. Men vi synes alla små gullungar!

/vittbröd


Kommentarer
Postat av: Hej på dig

Nehe :S jag vet av säkra källor att Vittbröd brukar prata/ kommentera för sig själv när hon tittar på Tv, fast hon inte är ensam och att hon har börjat att spela onödiga och korkade spel på datorn stämmer nog inte heller för det har hon alltid gjort.

2009-10-28 @ 23:09:19
Postat av: linda aka goudabritta

tråkigt du har ! :D

2009-10-29 @ 11:10:47
Postat av: vittbröd

hej kära Hej på dig. om du syftar på att Bajsspelet är ett onödigt och korkat spel så har du helt fel! det är fullständigt nödigt och smart, så det räknas inte.

2009-10-29 @ 21:54:12
Postat av: spettfläskbritta

hahahhaha xD NÖDIGT!

2009-10-30 @ 02:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0