Tandläkarbesök

Igår gjorde jag, bruntbörd, ett besök hos tandläkaren. Under tiden jag satt i väntrummet och väntade på min tur funderade jag på hur det skulle vara att jobba som tandläkare. Jag kom fram till att det verkade allt för lugnt och tråkigt för min smak. Inte ett ända skratt hördes.

Det blev min tur och det började vända sig lite i magen på mig. Jag lider inte av någon överdrivet stor tandläkarskräck men lite nervös var jag allt. Jag satt tillbakalutad i tankläkarstolen, tandläkaren pillade bort lite brödsmulor och började sedan skaka på huvudet.
Hon sade till mig: Jag har väldigt dåliga nyheter.
Bruntbröd: Oj.. nee?
Tandläkaren: Jo, det har jag tyvärr.
Bruntbröd: Nee ee? (En tår bildas i ögat och vill glida ner när som helst)
Tandläkaren: Jag bara skojade!
Bruntbröd: (helt förvirrad) Jaha.. ah okej.

Ingen skrattade. Jag fick en grön tandborste och sen gick jag hem.


/bruntbörd

Kommentarer
Postat av: katze

hahaha, jobbig stämmning xD

2010-02-16 @ 20:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0