Cucumis sativus

Jag ska bara börja med att säga: Jag tror att jag ska börja uppdatera mer! Alla bah: " Yeaah!" Jag vet, ni alla kan inte få nog av oss, vem kan det? Men om jag försöker lova att skriva mer kanske det blir så att min andra halva följer mitt goda exempel.

Och nu är det ju så att för att kunna skriva mer behöver man saker att skriva om. Därför pratade vi lite brödsnack och kom fram till att ha ett nytt ämne varje vecka. Så veckans ämne är...bam, bam, bam...trumvirrvel! GURKA! 




Gurka (Cucumis sativus)
· Kommer ursprungligen från Indien.
· Är tvåkönad (Precis som ryktet om Lady Gaga)
· Består av 96% vatten.
· Gurka och tomat bör förvaras åtsklida. (De kommer inte bra överens)
· Kan användas för behandling av frostskador på fötter och händer.

Hoppas ni lärt er lite nytt. För det lovar jag att jag har!

//vittbröd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0