2. Det äckligaste jag någonsin ätit är...

...hmm. Det är ganska mycket som man smakat på och som man inte tyckt om. Kycklingpastej, sand, något konstigt blad, lutfisk, förberedande medicin mot magsjuka och lite annat smått och gott. Men det äckligaste jag ätit, eller rättare sagt druckit, är nog importerat te från Kina som ska vara bra mot förkylning. Usch! Det var riktigt äckligt. Jag får kväljningar av att bara tänka på det.
Jag och min lilla familj var hemma hos mormor och jag var lite sjuk. Eftersom mormor vill mitt bästa tog hon fram sitt Kinesiska te och hällde upp en kopp till mig. En stor kopp. Jaja tänkte jag, kan ju dricka, det kanske hjälper. Men usch vad det smakade illa! Beskt, sött, konstigt och allmänt äckligt. Och det sa jag också: "Det här var inte gott!"
.
Varken mormor eller mamma trodde på mig. Men de kom med förslaget att hälla i lite honung, då kanske det blir godare. Så honung + kineste = inte gott! Nu smakade det bara värre. Jag kunde inte dricka mer. En klunk, jag höll på att spy, en till klunk, nej det här går inte. Jag gav upp. Jag vägrade att dricka, även om både mamma och mormor tiggde och bad och sa att jag var töntig, för så äckligt kan det ju omöjligt smaka.
Så kanske två månader senare, när mamma blev sjuk. Tog hon fram påsen med det kinesiska tet som vi fått av mormor. (Mormor gav det till oss eftersom hon tycket det var så bra. Jag menar äckligt.) Mamma hade ju inte trott mig och tyckte att jag var töntig, men nu var det hennes tur att dricka. Det roliga var att hon inte ens kunde dricka hälften av det som jag drack hemma hos mormor. Inte ens utan honung. Jag hade ju faktiskt rätt, det var sjukt äckligt!
/vittbröd

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha finns det på ica? eller måste man special beställa det? För det här måste man ju prova xD

2011-01-01 @ 22:47:06
Postat av: vittbröd

nej, som tur är! haha ;) du fr åka till Kina x)

2011-01-02 @ 10:05:27
Postat av: jelena

fredrik nu har vi en anledning till att åka till china!

2011-01-02 @ 18:53:54
URL: http://jelenas.blogg.se/
Postat av: jelena

men sanja uppdatera då!

2011-01-05 @ 11:45:38
URL: http://jelenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0